karta_TOKB

Karta Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu
Relacje biznesu z kulturą są naturalną konsekwencją przenikania się światów, które choć różnią się motywacjami, kultywują niejednokrotnie podobne wartości. Dążenie do wzajemnego zrozumienia i zbliżenia tych dwu światów jest powinnością odpowiedzialnego biznesu.
Świadomość korzyści, jakie czerpać można z kultury oraz uzyskiwać z przemyślanej współpracy, jest ważnym elementem budowania strategii nowoczesnej firmy. Lista tych korzyści jest bardzo szeroka i zależy od przyjętych indywidualnych rozwiązań, jednak najmocniejsze strony aliansu biznesu z kulturą bazują na:
- budowaniu nowoczesnego otoczenia biznesowego opartego na dojrzałej społeczności funkcjonującej w lepszym środowisku;
- rozwijaniu zespołów poprzez pobudzanie otwartości i zaangażowania pracowników;
- implementacji wytworów kultury bezpośrednio do biznesu ;
- korzystaniu z warsztatu i narzędzi kultury do polepszenia jakości komunikacji w biznesie;
- wzmacnianiu wizerunku i wyjątkowości marek;
- podnoszeniu wrażliwości odbiorców biznesu wewnątrz i na zewnątrz organizacji;
- wzmacnianiu relacji w sieci kontaktów biznesowych poprzez udział
we wspólnych projektach kulturalnych lub ich wspólną realizację; - wykorzystaniu kultury jako katalizatora kreatywności i innowacyjności
w biznesie; - ochronie uniwersalnych wartości.
Każda firma współpracując z kulturą wybiera własną drogę oraz indywidualne motywacje, pozostające w zgodzie z jej wewnętrznym DNA – świadome dokonanie tego wyboru jest obowiązkiem mądrze rozwijających się
i odpowiedzialnych organizacji, a dzielenie się doświadczeniami najważniejszym sposobem upowszechniania idei Kulturalnej Odpowiedzialności Biznesu.